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Characteristics of Effective Instruction

Every child with a learning disorder is unique. Consequently, instruction and intervention provided to children with LDs and other disabilities should be carefully tailored to individual needs and abilities. Instruction should be tied to clear, developmentally-appropriate goals, and it should be systematic, incremental, and frequently assessed for efficacy. While no two individualized programs of education will be the same, there are some features that are common to high-quality instruction:

  • It is tied to clearly articulated objectives.
  • It is highly structured and systematic.
  • It is direct and explicit.
  • Abstract concepts are presented after concrete and representational examples are mastered.
  • Instruction is broken into small steps, and directions and prompts are provided frequently.
  • Instruction is multi-sensory and includes various ways to acquire and demonstrate knowledge.
  • Learning is frequently assessed, and plateaus or regressions in achievement are quickly addressed.
  • There are frequent informal checks of understanding.
  • Formative feedback is offered often.
  • There frequent opportunities for guided and independent practice.
  • Problem solving strategies and appropriate approaches to work are modeled by the instructor. 

For more information about LD, please visit our LD FAQs page.

Caractéristiques d'enseignement efficace

Chaque enfant ayant de trouble d'apprentissage est unique. Par conséquent, l'enseignement fourni aux enfants atteints de TA devrait être adapté aux besoins et capacités individuels. L'enseignement devrait être lié à des objectifs clairs et adaptés au développement de l'enfant, et il devrait être systématique, progressif et fréquemment évalué pour son efficacité. Bien qu'il n'y ait pas deux programmes d'enseignement individualisés identiques, certains éléments sont communs à l'enseignement de haute qualité:

  • Il est lié à des objectifs clairement articulés.
  • Il est très structuré et systématique.
  • Il est direct et explicite.
  • Les concepts abstraits sont présentés après que l'étudiant a maîtrisé des exemples concrets.
  • L'instruction est divisée en petites étapes et la compréhension de l'étudiant est fréquemment vérifiée.
  • L'enseignement est multisensoriel et fournit à l'étudiant divers moyens d'acquérir et de démontrer ses connaissances.
  • L'apprentissage est fréquemment évalué et les plateaux ou régressions de rendement sont rapidement traités.
  • Il y a des contrôles de compréhension informels frequents.
  • Il existe de nombreuses possibilités de pratique guidée et indépendante.
  • L'enseignant(e) démontre des stratégies de résolution de problèmes et des approches de travail appropriées et efficaces.

Pour plus d'informations sur TA, veuillez visiter notre page FAQ.




Girl and father looking through binder together

How to Advocate for Your Child

  • Learn about your child's disorder and be prepared to explain it to teachers and others who play a role in your child's education.
  • Remember that you are the expert on your own child. If something doesn't seem right, say so in a calm and reasonable, yet insistent manner.
  • Clarify your goals for your child and propose solutions to your child's difficulties.
  • Carefully listen to and consider the proposals and advice of educational professionals.
  • Try to keep the focus on specific strategies and desired outcomes, while avoiding generalizations.
  • Be a vocal supporter of your child. Children with disabilities often suffer from poor self esteem and, to borrow from Charles Blow, the "soft bigotry of low expectations." Know that with the right supports and scaffolds, your child can achieve great things -- and say so often.
Boy writing in notebook

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Boy in class working on a tablet computer

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