À propos du Dr Schneider

 

About Dr Schneider


Dr Schneider is a member of the American Psychological Association, the International Dyslexia Association, and the Phi Beta Kappa international honor society. She holds a PhD in Special Education; an EdS in Language, Reading, and Culture; and an MA in Educational Psychology. Dr Schneider also holds a summa cum laude BA in English. All of her degrees were awarded by the University of Arizona, where she was named College of Education Outstanding Graduate.
  • PhD in Special Education 
  • EdS in Language and Reading 
  • MA in Educational Psychology  
  • Member, American Psychological Association 
  • Member, International Dyslexia Association
Dr Schneider is an internationally recognized expert in learning disorders whose work in the fields of special education and educational psychology appears in the Cambridge Handbook of Clinical Assessment and Diagnosis, the Journal of Reading Psychology, the International Dyslexia Association's Journal of Reading & Writing, the Sage Encyclopedia of Abnormal Clinical Psychology, the Wiley Encyclopedia of Clinical Psychology, Springer's Handbook of Intelligence, Brookes' Learning Disabilities and Challenging Behaviors, and Wiley's Woodcock-Johnson IV: Reports, Recommendations, and Strategies, among others.

Dr Schneider has served as instructional faculty at the University of Arizona and as an evaluator and research associate on multi-year, federally-funded projects in the areas of behavioral intervention and reading remediation. Dr Schneider has been invited to present her academic work and research at various international conferences, including the annual conferences of the International Dyslexia Association, the Council for Exceptional Children, the International Academy of Research in Learning Disabilities, and the Learning Disabilities Association.
 
Dr. Schneider has extensive experience in English language instruction. She served for five years as an adjunct professor of English at a vocational college in a border region of the United States, and she worked for two years at a Swiss language school where she provided English language instruction to individual and corporate clients. She also has experience teaching English as a second language to Swiss primary school students and American high school students.

Dr Schneider, de langue maternelle anglaise, est membre de l'American Psychological Association et de l'International Dyslexia Association. Elle est titulaire d'un PhD en éducation spécialisée; un EdS (diplôme d’études universitaires supérieures) en langue, lecture et culture; et une MA en psychologie pédagogique. Dr Schneider est également titulaire d'un BA summa cum laude en anglais. Tous ses diplômes ont été décernés par l'Université de l'Arizona, où elle a été nommée College of Education Outstanding Graduate.

  • PhD en éducation spécialisée
  • EdS en langue et lecture
  • MA en psychologie pédagogique 
  • Membre, American Psychological Association 
  • Membre, International Dyslexia Association 
Dr Schneider possède une vaste expérience dans l’enseignement de l’anglais. Elle a travaillé pendant cinq ans en tant que professeur d’anglais dans une école professionnelle aux États-Unis, et elle a travaillé pendant deux ans dans une école de langue en Suisse où elle a enseigné des cours d’anglais privés et en petits groupes à des clients professionnels et privés. Elle a également enseigné l'anglais comme langue secondaire à des élevés d’école primaire en Suisse et à des élèves d’école secondaire aux Etats-Unis.

 

Dr Schneider est une experte de renommée internationale dans les domaines de l'éducation spécialisée et de la psychologie pédagogique. Ses recherches ont été publiées dans le Cambridge Handbook of Clinical Assessment and Diagnosis, le Journal of Reading Psychology, le Journal of Reading & Writing de l'International Dyslexia Association, la Sage Encyclopedia of Abnormal Clinical Psychology, l’Encyclopedia of Clinical Psychology de Wiley, le Handbook of Intelligence de Springer, Learning Disabilities and Challenging Behaviors de Brookes, et Woodcock-Johnson IV: Reports, Recommendations and Strategies de Wiley, entre autres.
Dr Schneider a été professeure adjointe à l'Université de l'Arizona et elle a été évaluateur et chercheuse dans les domaines de l'intervention comportementale (5 ans) et des problèmes d’apprentissage liés à la lecture (2 ans). Dr Schneider a été invité à présenter ses recherches à diverses conférences internationales, notamment les conférences annuelles de l'International Dyslexia Association, du Council for Exceptional Children, de l’International Academy of Research in Learning Disabilities, et de la Learning Disabilities Association.